Skip to main content
Główne funkcje terenu wokół szkoły i ocena jego zagospodarowania. 

W Naszej placówce wyznajemy zasadę, którą kierował się Paulo Coehlo: „Wszystko, czego się dotąd nauczyłeś, zatraci sens, jeśli nie potrafisz znaleźć zastosowania dla tej wiedzy.”

Stąd też nadal czynnie realizujemy projekty Humine i pokażemy Wam co działo się u Nas w pierwszym półroczu.

Podczas lekcji geografii, z Panią Magdaleną Ścieńską, uczniowie klasy 1A LO uczyli się poprzez doświadczenie. Tematyką projektu było otoczenie Naszej szkoły.

Pierwsza część pracy polegała na gromadzeniu informacji dotyczących środowiska geograficznego terenu, na którym położona jest nasza szkoła. Uczniowie opisywali jego rzeźbę terenu, sieć wodną, zalesienie, wykorzystanie gospodarcze pod rolnictwo i usługi; opisywali rodzaj i stopień zabudowania obszaru, lokalizowali główne obiekty użyteczności publicznej zlokalizowane w okolicy. Korzystali z map cyfrowych oraz własnych obserwacji.

W drugiej części projektu korzystając z geoportalu dokonywali pomiarów terenu szkoły (działki, budynku), a następnie dokonując obliczeń samodzielnie w dobranej skali wykonali mapę terenu szkoły i zaproponowali zmiany w zagospodarowaniu jej otoczenia.