W ostatnich latach dużo mówi się o potrzebie ochrony środowiska naturalnego oraz przedsięwzięciach organizowanych przez różne instytucje lokalne, samorządowe lub wyższego szczebla w tym zakresie. Jednak, jak mówi mądre powiedzenie, sprzątać powinniśmy zacząć od własnego podwórka. Jeśli tego nie zrozumiemy, wszystkie działania mogą nie odnieść spodziewanych efektów, pójdą w niwecz. Ziemia, na której żyjemy, jest jedyna i niepowtarzalna, jest ewenementem w otaczającym nas Wszechświecie.
Cele szczegółowe konkursu:
- Uświadomienie uczniom, że mają wpływ na stan środowiska naturalnego w swoim miejscu zamieszkania
- Podniesienie świadomości ekologicznej
- Wdrażanie nawyków sprzyjających zachowaniom proekologicznym
- Wpajanie dzieciom potrzeby ochrony środowiska naturalnego
- Korzystania z różnych źródeł w celu wyszukania informacji na tematy proekologiczne
- Zaznajomienie dzieci z podstawowymi zasadami ochrony środowiska
- Poznanie metod walki ze śmieciami i ich segregacja
- Uświadomienie dzieciom znaczenia pojęcia ekologia
Konkurs dla klas IV – VI polegał na przygotowaniu i przedstawieniu gazetki o tematyce ekologicznej pt. ,,Współczesne zagrożenia środowiska przyrodniczego i sposoby przeciwdziałania im’’. W konkursie udział wzięło 4 ekozespoły. Szkolna Komisja Konkursowa wyłoniła zwycięzców:
Ekozespół w składzie:
Rybski Karol, Rzepka Filip, Kolak Jakub, Tylko Jan
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!!!